Locoburgemeester Henk Jan Schmaal leest voor bij groep 6/7

16 september 2022
Locoburgemeester Henk Jan Schmaal van Veendam heeft woensdagmorgen 14 september het startsein voor “Oktobermaand Kindermaand” op CBS ’t Haimstee in Veendam gegeven. De locoburgemeester las in groep 6/7 een verhaal voor uit Het grote niet te vermijden verhalenboek. Ook mochten de kinderen om de beurt de amtsketting even vasthouden.

Alle burgemeesters in de provincie Groningen bezoeken een basisschool in hun gemeente in het kader van de burgemeestersactie van “Oktobermaand Kindermaand”.

Voorlezen
Oktobermaand Kindermaand wordt in de provincie Groningen georganiseerd door Erfgoedpartners.Tijdens Oktobermaand Kindermaand kunnen kinderen gratis deelnemen aan culturele activiteiten. Ook dit jaar worden er onder alle basisscholen in de provincie speciale stickerkaarten uitgedeeld. Door deel te nemen aan activiteiten kunnen kinderen stickers verdienen, bij de derde sticker krijgen ze een prijsje. Voor meer informatie kijk op www.kindermaand.nl.
  • IMG_2313