Nijntje Beweegdiploma’s uitgereikt

23 juni 2022
Heel veel blije en trotse snoetjes waren er afgelopen dinsdag te zien in de Wildervanckhal. De kinderen kregen hun nijntje Beweegdiploma tijdens het beweegfeestje van CBS ‘t Haimstee!

De peuters en kleuters hebben goed geoefend tijdens de lessen van het nijntje Beweegdiploma. Ze konden naar hartenlust balanceren, rollen, huppelen, klauteren, springen, zwaaien, vangen, gooien en schoppen! Alle basisonderdelen van bewegen kwamen aan bod via leuke oefeningen en spelletjes.

Tijdens het beweegfeestje kregen 23 kinderen hun felbegeerde nijntje Beweegdiploma. Daarop staat waar ze allemaal mee hebben geoefend. Een diploma om trots op te zijn en ze een leven lang voordelen geeft in sport, op school, met vriendjes en thuis!

Het nijntje Beweegdiploma is er voor kinderen van 2 t/m 5 jaar. Het programma is zorgvuldig samengesteld door de KNGU en wordt alleen gegeven door speciaal opgeleide trainers. Zo leren kinderen op een verantwoorde manier bewegen met veel variatie. Dit is essentieel om fijn te kunnen bewegen en sporten. Ook leren ze sociale vaardigheden als samen spelen, op je beurt wachten en goed met elkaar omgaan. En wist je dat goed en gevarieerd bewegen het belangrijkste hulpmiddel is bij de ontwikkeling van hun hersenen? Zo draagt het nijntje Beweegdiploma bij aan de gezondheid en het geluk jonge kinderen. Meer weten? Kijk op www.beweegdiploma.nl voor meer informatie.
  • nijntje