Martinitoren voor cbs ’t Haimstee Veendam

29 maart 2022

Quincy Hamminga, stagiaire op cbs ’t Haimstee in Veendam, heeft met zijn studiegenoten van de pabo een methode gemaakt die de Groningse taal en cultuur in het klaslokaal brengt. Ze hebben voor de onderbouw een mooie houten Martinitoren gemaakt, met daarin allemaal laadjes met verschillende talige en culturele opdrachten.
Voor de bovenbouw ontwierpen ze een huis met daarin deurtjes waarachter opdrachten liggen.

Maandag 28 maart werd zowel de Martinitoren als het huis officieel aan de school aangeboden. Hierbij was ook Hans van der Lijke, een Groningse muzikant aanwezig. Hij heeft samen met zijn dochter een memory spel bedacht waarin diverse Groningse woorden aan bod komen. Ook dit spel werd aan ’t Haimstee aangeboden. De uitreiking vond plaats op het schoolplein en de bijbehorende lessen werden daarna in de groepen 4 en 8 door de studenten gegeven.

Leerlingen en leerkrachten waren erg enthousiast en het lesmateriaal zal in de toekomst ongetwijfeld nog vaker gebruikt gaan worden!

Bij de uitreiking was ook RTV Noord aanwezig. Bekijk HIER de reportage.

• Project Gronings 1
  • Project Gronings 2