KinderzwerfboekStation op 't Haimstee

14 maart 2021
In onze school is sinds kort een KinderzwerfboekStation ingericht. Daar kunnen de kinderen terecht voor een zwerfboek. Kinderzwerfboek stimuleert lezen en probeert zoveel mogelijk KinderzwerfboekStations op te richten. Zodat álle kinderen kunnen lezen.

Directeur Josha Veger: “We vinden het belangrijk dat kinderen niet alleen op school veel lezen maar ook thuis. Door in de school een Zwerfboekstation op te richten kunnen kinderen lekker thuis lezen en het uitgelezen boek weer achterlaten op een andere plek. Zo hopen we niet alleen de kinderen van onze school te stimuleren om te lezen maar ook iedereen die daarna het boek vindt en gaat lezen!”

Wat zijn zwerfboeken?
Kinderzwerfboeken zijn boeken met een zwerfsticker die zwerven van kind naar kind. Zwerfboekenworden doorgegeven, achtergelaten op scholen, in wachtkamers, winkels, treinen, KinderzwerfboekStations, enzovoorts. Hoe een boek ook zwerft, nooit mag het gelezen of ongelezen in een kast achterblijven. De afgelopen jaren zijn al een miljoen zwerfboeken op een spannende tocht gestuurd. Maar dat kunnen er nog véél meer zijn!

Stuur boeken op een spannende tocht
Doe mee met Kinderzwerfboek, omdat álle kinderen moeten kunnen lezen! Duik in je boekenkast en stuur boeken uit zwerven, zamel boeken in of start een KinderzwerfboekStation. Hoe je dit kunt doen lees je op www.kinderzwerfboek.nl . Daar kun je ook de zwerfstickers bestellen.
Media
  • zwerfboeken