Klassenouders

Het doel van klassenouders is de groepsleerkrachten en de ouderraad te ondersteunen bij het organiseren en uitvoeren van activiteiten. De klassenouder heeft ook een klankbord functie voor de groepsleerkracht en de ouders van de groep waar zijn/haar kind ook in zit. Wanneer u als ouder vragen heeft over een bepaalde activiteit kunt u de klassenouder vragen stellen.

De klassenouder heeft altijd vooraf overleg met de groepsleerkracht om bijvoorbeeld ouders te regelen voor een activiteit buiten de school. Zo kan de klassenouder mailen of bellen naar alle ouders van de groep en vragen of ze willen meerijden met de auto. Of er zijn ouders nodig die meehelpen met leesactiviteiten in de groep of voor de creatieve vakken.

De klassenouder werkt in overleg met de ouderraad. Als de ouderraad een activiteit organiseert waarbij veel ouderhulp nodig is (bijvoorbeeld een voorjaarsmarkt) dan mailt of belt de klassenouder alle ouders van de groep om te vragen of men wil helpen.